AMIT VÁLLALUNK


 

A Társasházkezelői feladatok teljes körű ellátásának a tulajdonosok és a közgyűlés által jóváhagyott megbízási szerződésben foglaltak alapján teszünk eleget, nagy gyakorlattal bíró szakemberek segítségével (ügyvéd, könyvelő).

 

Szakképzett társasházkezelőként pontosan tudom, hogy a stabil és sikeres társasház működtetésnek az alábbi elengedhetetlen alapfeltételei vannak:

 

Gyorsaság, hatékonyság “vészhelyzetben”:
A Társasházi életben felmerülő apró hibaelhárításokon felül a jelentős veszélyt jelentő problémák gyors megoldása és elhárítása. Hibabejelentés 0-24 órás ügyelettel!
Ha épületük csatorna rendszere eldugul, elektromos hálózatuk meghibásodik, a lift biztonságos működése nem biztosított, a fűtéssel gondok vannak, betörik az ablak, esetleg betörnek a közös helyiségbe, kiégnek az égők, elromlanak a zárak és sorolhatnám még…. a zavartalan mindennapi életet megtöri a bosszantó mérgelődés. Ezekben a felmerülő helyzetekben hatékony és gyors intézkedést biztosítunk az Önök nyugalmának helyreállításáért!

Pontos nyilvántartás, elszámolás, elszámoltatás:
Társasházuk vagyoni helyzetének naprakész gazdaságát tükröző könyvvitel és analitikus kimutatások, nyilvántartások.

  • Tulajdonosi folyószámla kimutatás,
  • Közüzemi és egyéb kiadások kimutatása,
  • Felújítási munkák kimutatása,
  • Szigorú számadású nyomtatványok nyilvántartása,
  • Bérlőkkel szembeni követelések és kiegyenlítések nyilvántartása,
  • Munkabérek, személyi jellegű kifizetések nyilvántartása,
  • Behajtási eljárások, jelzálog bejegyzések nyilvántartása,

A Számviteli Törvény alapján meghatározott egyszeres könyvvitel vezetésével, Önök bármikor ellenőrizhetik a vagyonuk változásait, a Társasház számláján és pénztárában történő pénzmozgásokat. Alkalmazott Társasházkezelő szoftver: WEBHÁZMESTER.

Mindezek biztosítják a társasházuk kiadásainak és bevételeinek teljes körű fegyelmét a – teljesség, – valódiság, – következetesség, és a – világosság elvével. Az éves beszámoló elkészítésével, ami az adott év december 31-ei zárásával, pénzforgalmi szemléletben készül a tulajdonosok megbizonyosodhatnak a gazdálkodás helyt állóságáról.

A késedelembe kerülő tulajdonosokkal szemben hatékony, törvényes lépéseket alkalmazunk:

    • Fizetési felszólítás kibocsátása
    • /Részletfizetési megállapodás kötése – Számvizsgáló Bizottság Jóváhagyása mellett/
    • Fizetési meghagyás benyújtása, bonyolítása
    • Végrehajtási eljárás indítása, bonyolítása
    • Jelzálog bejegyzés lebonyolítása

Tervezett, takarékos, stabil működtetés, válságkezelés:
Társasházuk működéséhez éves gazdálkodási terv elkészítésével biztosítjuk a stabil, előrelátóan ütemezett takarékos működtetést. Ennek segítségével Önök már az év elején tételes számszerű adatok ismeretében ajánlatot kapnak az éves tervezett kiadások, bevételek összességére, mely szükségtelenné teszi a túlzott áremeléseket. Továbbá döntéseiktől függően a megtakarított és a rendelkezésre álló pénzkészletek elhelyezése további bevételi források megteremtéséhez (Állami támogatást biztosító lakástakarék).

Többéves tapasztalat során kialakult váltságkezelő stratégiák alkalmazása, a közgyűlés jóváhagyását követően. (Jogállás rendezetlensége, Közüzemi illetve Hiteltartozások, Tetemes tulajdonosi tartozások, Műszaki berendezések, rendszer szabálytalanságok, Hatósági elvárások-előírások).

Tervszerű karbantartás, felújítás, korszerűsítés:
Valamennyiünk legféltettebb értéke az otthona, ezért nagy hangsúlyt kell fektetni ennek az értéknek a megőrzésére és növelésére. Erre szolgál a tervezett karbantartás és felújítás, ezek mind a magán mind a közös tulajdonok értékét érintő munkák összessége.

Műszaki bejárás alkalmával, felmérés készül az épületük állagáról, hibáinak megállapításáról, rosszabb műszaki állapot esetén szakember közreműködésével javaslatot kapnak az elvégzendő munkákról, melyek elvégzéséről a döntést Önök hozzák meg.
Feladatunk a tervezett karbantartás és felújítás teljes körű megszervezése, az árajánlatok bekérésétől elkezdődően a szerződéskötésig és a kivitelezés ellenőrzéséig.

Pályázati lehetőségekről folyamatosan informáljuk a közösséget, megvalósításukhoz nagy gyakorlattal bíró szakemberek segítik munkánkat. Több sikeres pályázatban vagy önerőben elvégzett beruházást bonyolítottuk le, melyekkel hatékony energia-megtakarítást, felújítást illetve állagmegóvást vittünk véghez adott közösségeknél.

Kapcsolattartás, felmerülő igények kielégítése:
Társasházkezelői tapasztalatom szerint lényeges szempont a tulajdonosokkal kialakított kommunikációs kapcsolattartás. Ennek jelentős formái a közösség igényeihez alakítható, postaláda, fali hirdető, ügyfél szolgálati és hibabejelentő telefonvonal, internetes elérhetőségek, szükség esetén fogadónap.

 

Társasházkezelői feladatokat a Társasházi Törvény alapján és a Társasház Szervezeti és Működési Szabályzatában rögzítettek szerint, a tulajdonosi közösség által felruházott hatás és illetőségi körrel, a jogszabályoknak megfelelő módon látjuk el.

 

Új és a már működő Társasházak esetén:

Társasház jogi helyzetének, jelentős dokumentumainak vizsgálata. Alapító Okirat, Szervezeti és Működési Szabályzat – Házirend, szükséges elkészíttetése, módosíttatása.

  • Társasház átadása-átvétele, jegyzőkönyvek elkészítése,
  • Éves gazdálkodási terv elkészítése, annak előterjesztése,
  • Pénzintézetnél folyószámla nyitása, adatok átvezetése,
  • Közüzemi szolgáltatók felkeresése, szerződéskötések, adatmódosítások,
  • Műszaki bejárás, felmérés, berendezések ellenőrzése, javaslat kidolgozása,

További kezelési feladatok:

  • Közgyűlések előkészítése, tulajdonosok értesítése, levezetése a megszavazott határozatok közzététele azok végrehajtása,
  • Részközgyűlés, írásbeli szavazás,
  • Közgyűlési Határozatok Könyvének vezetése,
  • Lakónyilvántartó kitöltése, tulajdonosok nyilvántartása,
  • Éves beszámoló, következő évi gazdálkodási terv, közös költség hozzájárulási javaslat elkészítése, számvizsgáló bizottság és a közgyűlés elé terjesztése,
  • Kapcsolattartás, együttműködés a számvizsgáló bizottsággal, véleményeztetés-ellenőrzés,
  • Vízmérők ellenőrzése, pontos belső elszámolás,
  • Hasznosítási javaslatok elkészítése, véleményeztetése, szavazásra bocsátása;

Gazdasági, könyvelési feladatok:

  • Társasház működésének, üzemeltetésének biztosítása,
  • Közüzemi számlák ellenőrzése, kifizetése,
  • Közös költség tulajdonosonkénti megállapítása, beszedése, ellenőrzése,
  • Analitikus nyilvántartások vezetése,
  • Közgyűlés által megszavazott szerződések megkötése (Biztosítás, Lakás-takarékpénztár stb.),
  • Adóhivatalnál történő bejelentés, adószám megkérése,
  • A Társasház gazdasági tevékenységét, egyszeri könyvvitel előírásai szerint, országosan elfogadott szoftver felhasználásával vezetni,
  • Adóbevallás benyújtása, adó jellegű kötelezettségek végrehajtása,
  • Év végén naplófőkönyv zárása, egyszerűsített mérleg elkészítése,
  • Éves beszámoló elkészítése, közgyűlés elé terjesztése,
  • Közös költség és bérletdíj tartozások kimutatása, nyilvántartása,
  • Hátralékos tulajdonosok felszólítása, fizetési meghagyás, végrehajtás, jelzálogjog;

Karbantartási, felújítási feladatok:

  • Váratlan meghibásodások gyors hatékony elhárítása, 24 órás hibabejelentés,
  • Társasház állagának, felszerelési és berendezési tárgyainak ellenőrzése,
  • Érintésvédelmi, tűzvédelmi előírások betartása, szükséges engedélyek, berendezések beszerzése,
  • Időszakos műszaki bejárás, javaslatok elkészítése, közgyűlés elé terjesztése,
  • Árajánlatok megkérése, optimális ajánlatok szavazásra bocsátása,
  • Közgyűlési Határozat alapján a munka megrendelése, szerződés megkötése, kivitelezés ellenőrzése,
  • Építési engedély köteles munkák engedélyeztetése,
  • Társasházakat érintő pályázatok figyelése, pályáztatás, támogatás és hiteligénylés;

Egyéb feladatok:

  • Társasház alkalmazottaival kapcsolatos ügyek intézése, munkáltatói jogok gyakorlása (megbízás, szerződéskötés, ellenőrzés, nyilvántartás, kifizetés)
  • Átalánydíjas munkák ellenőrzése, garanciák érvényesítése,
  • Jóváhagyott házirend betartatása,
  • Társasházi iratok, okmányok, bizonylatok megőrzése,
  • Jogi képviselet ellátása bíróság és más hatóság előtt,
  • Kapcsolattartás a tulajdonosokkal – igény szerint,

A Társasházkezelő feladatok ellátása, vállalása szakmai felkészülést és felelősséget jelent:

Erkölcsi felelősség: megtenni mindent a tulajdonközösség érdekében, megalapozott költségvetés készítés, hátralékosokkal szembeni következetes fellépés, körültekintő eljárás a gazdálkodás során.

Anyagi felelősség: mindenkori kötelezettségek teljesítése, elvárható gondos, késedelem mentes intézkedés.

Büntetőjogi felelősség: élet és testi épség megóvása, baleset-megelőzés.

 

Köszönöm, hogy megtisztelt figyelmével:

Buzsáki Andrea
Ügyvezető
Mátyásház Ingatlankezelő Kft.

 

Amennyiben felkeltettük érdeklődésüket, úgy a cég elérhetőségein szívesen válaszolunk kérdéseikre, továbbá várjuk meghívásukat egy elkötelezettség nélküli személyes megbeszélésre, illetve Társasházi közgyűlésükre.

Ha további kérdései vannak, örömmel állok rendelkezésére:

+36 20 282 5555

+36 20 288 6611

Hozzászólások lezárva.