A Társasházkezelői feladatok teljes körű ellátásának a tulajdonosok és a közgyűlés által jóváhagyott megbízási szerződésben foglaltak alapján teszünk eleget, nagy gyakorlattal bíró szakemberek segítségével (ügyvéd, könyvelő).
Szakképzett társasházkezelőként pontosan tudom, hogy a stabil és sikeres társasház működtetésnek az alábbi elengedhetetlen alapfeltételei vannak:
- Gyorsaság, hatékonyság “vészhelyzetben”;
- Pontos nyilvántartás, elszámolás, elszámoltatás;
- Tervezett, takarékos, stabil működtetés, válságkezelés;
- Tervszerű karbantartás, felújítás, korszerűsítés;
- Kapcsolattartás, felmerülő igények kielégítése;
Gyorsaság, hatékonyság “vészhelyzetben”:
A Társasházi életben felmerülő apró hibaelhárításokon felül a jelentős veszélyt jelentő problémák gyors megoldása és elhárítása. Hibabejelentés 0-24 órás ügyelettel!
Ha épületük csatorna rendszere eldugul, elektromos hálózatuk meghibásodik, a lift biztonságos működése nem biztosított, a fűtéssel gondok vannak, betörik az ablak, esetleg betörnek a közös helyiségbe, kiégnek az égők, elromlanak a zárak és sorolhatnám még…. a zavartalan mindennapi életet megtöri a bosszantó mérgelődés. Ezekben a felmerülő helyzetekben hatékony és gyors intézkedést biztosítunk az Önök nyugalmának helyreállításáért!
Pontos nyilvántartás, elszámolás, elszámoltatás:
Társasházuk vagyoni helyzetének naprakész gazdaságát tükröző könyvvitel és analitikus kimutatások, nyilvántartások.
- Tulajdonosi folyószámla kimutatás,
- Közüzemi és egyéb kiadások kimutatása,
- Felújítási munkák kimutatása,
- Szigorú számadású nyomtatványok nyilvántartása,
- Bérlőkkel szembeni követelések és kiegyenlítések nyilvántartása,
- Munkabérek, személyi jellegű kifizetések nyilvántartása,
- Behajtási eljárások, jelzálog bejegyzések nyilvántartása,
A Számviteli Törvény alapján meghatározott egyszeres könyvvitel vezetésével, Önök bármikor ellenőrizhetik a vagyonuk változásait, a Társasház számláján és pénztárában történő pénzmozgásokat. Alkalmazott Társasházkezelő szoftver: WEBHÁZMESTER.
Mindezek biztosítják a társasházuk kiadásainak és bevételeinek teljes körű fegyelmét a – teljesség, – valódiság, – következetesség, és a – világosság elvével. Az éves beszámoló elkészítésével, ami az adott év december 31-ei zárásával, pénzforgalmi szemléletben készül a tulajdonosok megbizonyosodhatnak a gazdálkodás helyt állóságáról.
A késedelembe kerülő tulajdonosokkal szemben hatékony, törvényes lépéseket alkalmazunk:
Tervezett, takarékos, stabil működtetés, válságkezelés:
Társasházuk működéséhez éves gazdálkodási terv elkészítésével biztosítjuk a stabil, előrelátóan ütemezett takarékos működtetést. Ennek segítségével Önök már az év elején tételes számszerű adatok ismeretében ajánlatot kapnak az éves tervezett kiadások, bevételek összességére, mely szükségtelenné teszi a túlzott áremeléseket. Továbbá döntéseiktől függően a megtakarított és a rendelkezésre álló pénzkészletek elhelyezése további bevételi források megteremtéséhez (Állami támogatást biztosító lakástakarék).
Többéves tapasztalat során kialakult váltságkezelő stratégiák alkalmazása, a közgyűlés jóváhagyását követően. (Jogállás rendezetlensége, Közüzemi illetve Hiteltartozások, Tetemes tulajdonosi tartozások, Műszaki berendezések, rendszer szabálytalanságok, Hatósági elvárások-előírások).
Tervszerű karbantartás, felújítás, korszerűsítés:
Valamennyiünk legféltettebb értéke az otthona, ezért nagy hangsúlyt kell fektetni ennek az értéknek a megőrzésére és növelésére. Erre szolgál a tervezett karbantartás és felújítás, ezek mind a magán mind a közös tulajdonok értékét érintő munkák összessége.
Műszaki bejárás alkalmával, felmérés készül az épületük állagáról, hibáinak megállapításáról, rosszabb műszaki állapot esetén szakember közreműködésével javaslatot kapnak az elvégzendő munkákról, melyek elvégzéséről a döntést Önök hozzák meg.
Feladatunk a tervezett karbantartás és felújítás teljes körű megszervezése, az árajánlatok bekérésétől elkezdődően a szerződéskötésig és a kivitelezés ellenőrzéséig.
Pályázati lehetőségekről folyamatosan informáljuk a közösséget, megvalósításukhoz nagy gyakorlattal bíró szakemberek segítik munkánkat. Több sikeres pályázatban vagy önerőben elvégzett beruházást bonyolítottuk le, melyekkel hatékony energia-megtakarítást, felújítást illetve állagmegóvást vittünk véghez adott közösségeknél.
Kapcsolattartás, felmerülő igények kielégítése:
Társasházkezelői tapasztalatom szerint lényeges szempont a tulajdonosokkal kialakított kommunikációs kapcsolattartás. Ennek jelentős formái a közösség igényeihez alakítható, postaláda, fali hirdető, ügyfél szolgálati és hibabejelentő telefonvonal, internetes elérhetőségek, szükség esetén fogadónap.
Társasházkezelői feladatokat a Társasházi Törvény alapján és a Társasház Szervezeti és Működési Szabályzatában rögzítettek szerint, a tulajdonosi közösség által felruházott hatás és illetőségi körrel, a jogszabályoknak megfelelő módon látjuk el.
Új és a már működő Társasházak esetén:
Társasház jogi helyzetének, jelentős dokumentumainak vizsgálata. Alapító Okirat, Szervezeti és Működési Szabályzat – Házirend, szükséges elkészíttetése, módosíttatása.
- Társasház átadása-átvétele, jegyzőkönyvek elkészítése,
- Éves gazdálkodási terv elkészítése, annak előterjesztése,
- Pénzintézetnél folyószámla nyitása, adatok átvezetése,
- Közüzemi szolgáltatók felkeresése, szerződéskötések, adatmódosítások,
- Műszaki bejárás, felmérés, berendezések ellenőrzése, javaslat kidolgozása,
További kezelési feladatok:
- Közgyűlések előkészítése, tulajdonosok értesítése, levezetése a megszavazott határozatok közzététele azok végrehajtása,
- Részközgyűlés, írásbeli szavazás,
- Közgyűlési Határozatok Könyvének vezetése,
- Lakónyilvántartó kitöltése, tulajdonosok nyilvántartása,
- Éves beszámoló, következő évi gazdálkodási terv, közös költség hozzájárulási javaslat elkészítése, számvizsgáló bizottság és a közgyűlés elé terjesztése,
- Kapcsolattartás, együttműködés a számvizsgáló bizottsággal, véleményeztetés-ellenőrzés,
- Vízmérők ellenőrzése, pontos belső elszámolás,
- Hasznosítási javaslatok elkészítése, véleményeztetése, szavazásra bocsátása;
Gazdasági, könyvelési feladatok:
- Társasház működésének, üzemeltetésének biztosítása,
- Közüzemi számlák ellenőrzése, kifizetése,
- Közös költség tulajdonosonkénti megállapítása, beszedése, ellenőrzése,
- Analitikus nyilvántartások vezetése,
- Közgyűlés által megszavazott szerződések megkötése (Biztosítás, Lakás-takarékpénztár stb.),
- Adóhivatalnál történő bejelentés, adószám megkérése,
- A Társasház gazdasági tevékenységét, egyszeri könyvvitel előírásai szerint, országosan elfogadott szoftver felhasználásával vezetni,
- Adóbevallás benyújtása, adó jellegű kötelezettségek végrehajtása,
- Év végén naplófőkönyv zárása, egyszerűsített mérleg elkészítése,
- Éves beszámoló elkészítése, közgyűlés elé terjesztése,
- Közös költség és bérletdíj tartozások kimutatása, nyilvántartása,
- Hátralékos tulajdonosok felszólítása, fizetési meghagyás, végrehajtás, jelzálogjog;
Karbantartási, felújítási feladatok:
- Váratlan meghibásodások gyors hatékony elhárítása, 24 órás hibabejelentés,
- Társasház állagának, felszerelési és berendezési tárgyainak ellenőrzése,
- Érintésvédelmi, tűzvédelmi előírások betartása, szükséges engedélyek, berendezések beszerzése,
- Időszakos műszaki bejárás, javaslatok elkészítése, közgyűlés elé terjesztése,
- Árajánlatok megkérése, optimális ajánlatok szavazásra bocsátása,
- Közgyűlési Határozat alapján a munka megrendelése, szerződés megkötése, kivitelezés ellenőrzése,
- Építési engedély köteles munkák engedélyeztetése,
- Társasházakat érintő pályázatok figyelése, pályáztatás, támogatás és hiteligénylés;
Egyéb feladatok:
- Társasház alkalmazottaival kapcsolatos ügyek intézése, munkáltatói jogok gyakorlása (megbízás, szerződéskötés, ellenőrzés, nyilvántartás, kifizetés)
- Átalánydíjas munkák ellenőrzése, garanciák érvényesítése,
- Jóváhagyott házirend betartatása,
- Társasházi iratok, okmányok, bizonylatok megőrzése,
- Jogi képviselet ellátása bíróság és más hatóság előtt,
- Kapcsolattartás a tulajdonosokkal – igény szerint,
A Társasházkezelő feladatok ellátása, vállalása szakmai felkészülést és felelősséget jelent:
Erkölcsi felelősség: megtenni mindent a tulajdonközösség érdekében, megalapozott költségvetés készítés, hátralékosokkal szembeni következetes fellépés, körültekintő eljárás a gazdálkodás során.
Anyagi felelősség: mindenkori kötelezettségek teljesítése, elvárható gondos, késedelem mentes intézkedés.
Büntetőjogi felelősség: élet és testi épség megóvása, baleset-megelőzés.
Köszönöm, hogy megtisztelt figyelmével:
Buzsáki Andrea
Ügyvezető
Mátyásház Ingatlankezelő Kft.
Amennyiben felkeltettük érdeklődésüket, úgy a cég elérhetőségein szívesen válaszolunk kérdéseikre, továbbá várjuk meghívásukat egy elkötelezettség nélküli személyes megbeszélésre, illetve Társasházi közgyűlésükre.
Ha további kérdései vannak, örömmel állok rendelkezésére: